10 Bin Dolarla Otomobil Sahibi Olun! MG4'ün Tanıtımıyla Yeni Bir Dönem Başlıyor!
Otomobil dünyasında ses getiren bir gelişme yaşandı. "Bu fiyata otomobil mi olur?" demeden önce MG4'ün tanıtımına bir göz atın. Tüm ayrıntılar burada…

Elektrikli araç teknolojisinde çığır açan bir adım atan Çinli otomotiv şirketi SAIC Motor, dünya genelinde ilk seri üretim yarı katı hâl bataryalı aracı olan yeni MG4’ü tanıttı. Yüksek enerji yoğunluğu, hızlı şarj imkanı ve üst düzey güvenlik sunan bu yenilikçi teknolojinin yanı sıra, aracın 10.300 dolarlık sürpriz başlangıç fiyatı ve Tesla seviyesindeki verimliliğiyle dikkat çeken termal yönetim sistemi, tüm gözleri üzerine topladı.
YARI KATI HÂL BATARYA ile DEVRİM: GÜVENLİK, HIZ VE YOĞUNLUK
Yeni MG4'ün en önemli yeniliği, Qingtao New Energy ile iş birliği içinde geliştirilen yarı katı hâl bataryası oldu. Geleneksel lityum-iyon pillerdeki sıvı elektrolit oranını %25'ten %5'e azaltan bu teknoloji, birçok avantaj getiriyor:
Daha Yüksek Enerji Yoğunluğu: Aynı boyutlarda daha fazla enerji saklayarak daha uzun menziller sunuyor.
Daha Hızlı Şarj: Batarya yapısının sunduğu avantajlar sayesinde daha hızlı enerji dolumu sağlanıyor.
Artan Güvenlik: Yanıcı sıvı miktarının azalması, bataryayı darbelere ve aşırı ısınmalara karşı daha güvenli hale getiriyor.
MG, yarı katı hâl bataryalı versiyon için menzil, şarj ve fiyat bilgilerini Eylül ayında açıklamayı planladıklarını belirtirken, yüksek hacimli teslimatların yıl sonundan önce başlayacağını duyurdu.
DİKKAT ÇEKEN 10.300 DOLARLIK BAŞLANGIÇ FİYATI
MG, bu ileri teknolojiyi tanıtırken, standart LFP bataryalı versiyonunun fiyatı ile de ne kadar rekabetçi olduğunu gözler önüne serdi. 10.300 dolarlık başlangıç fiyatına sahip standart MG4, bu fiyat aralığında bir ilki temsil eden CTB (Cell-to-Body / Hücreden Gövdeye) teknolojisine sahip. Bu sistem, batarya hücrelerinin direkt olarak şasiye entegre edilmesini sağlayarak maliyetleri düşürmekte ve dayanıklılığı artırmaktadır. Standart versiyon, 530 km'ye kadar menzil sunarken, 20 dakikada %30'dan %80'e kadar şarj olabilme yeteneği ile öne çıkıyor.
TESLA SEVİYESİ VERİMLİLİK: HEATMATRİX TERMAL YÖNETİM SİSTEMİ
Yeni MG4'ün bir başka dikkat çeken özelliği, "HeatMatrix" adını taşıyan gelişmiş ısı pompalı termal yönetim sistemi. 70 milyon dolarlık bir araştırma ve geliştirme bütçesiyle hayata geçirilen bu sistem, -35 dereceye kadar dondurucu soğuklarda dahi verimli bir şekilde çalışabiliyor. MG, bu yeni sistem sayesinde 6 farklı kaynaktan elde edilen atık ısıyı toplayarak verimliliği %30 artırdığını ve klimaya olan enerji tüketimini %50 oranında azalttığını ifade ediyor. Bu verimlilik, aracın aerodinamik tasarımıyla birleştirildiğinde, CLTC normlarına göre 100 kilometrede yalnızca 10,4 kWh gibi oldukça düşük bir enerji tüketimi sunacağını vaat ediyor.
Yeni MG4, bu yıl içerisinde Çin'de piyasaya sürülecek ve 2026'nın başında da Avrupa pazarına girmesi planlanıyor.